Heeft hosted voice de toekomst?

Tegenwoordig zijn we altijd en overal bereikbaar, we hebben bijna allemaal een smartphone voor privégebruik waarmee we dag en nacht bereikbaar zijn, zowel thuis als onderweg. Voor deel komt dat natuurlijk ook door de relatief lage kosten van een mobiel abonnement. Online zijn talloze sim only vergelijkers te vinden waardoor het vinden van het goedkoopste sim only abonnement tegenwoordig tot de mogelijkheden behoort. Zeker als je dan gewoon je oude smartphone blijft gebruiken Erg handig natuurlijk, hoewel de meningen daarover verschillen. Sommige mensen vinden het bijzonder vervelend om maar altijd en overal telefonisch of via internet bereikbaar te zijn en kiezen er bewust voor om hun smartphone op gezette tijden gewoon uit te zetten. En het is inderdaad waar dat het vierentwintig uur per dag bereikbaar zijn via internet of mobiele telefoon op den duur ook stress kan opleveren. Achter elkaar gebeld worden of aangesproken via de chat van Facebook of WhatsApp is natuurlijk niet erg bevorderend voor geestelijke rust.

Zakelijk bellen

Hoe zit dat eigenlijk met zakelijk bellen? Sommige werkgevers willen af van die vaste lijn en geven al hun werknemers een mobieltje van de zaak. Callcenters werken natuurlijk vooral met vaste lijnen via een telefooncentrale. Maar tegenwoordig is het ook mogelijk om gebruik te maken van een telefooncentrale in de Cloud. Werken in de Cloud is nu relatief bekend, kijk bijvoorbeeld alleen maar naar services als Google Space en Dropbox waarbij er gebruik kan worden gemaakt van opslagruimte op een server in plaats van de harde schijf van je computer. Handig is ook dat je vanaf iedere computer, smartphone of tablet in kan loggen op een degelijke service in de Cloud, waardoor je dus altijd de beschikking hebt tot je (zakelijke) documenten.

Hosted voice

Een voorbeeld van een telefooncentrale in de Cloud is Hosted voice van Tele2. Met de Hosted voice service van Tele2 kunt u uw vaste telefoon integreren met uw mobiele telefoon en maakt het niet uit waar uw medewerkers van uw onderneming zich bevinden. Met andere woorden, of uw personeel zich nu bevindt op de snelweg, thuis of in een restaurant onderweg, overal kan er gebruik gemaakt worden van de Hosted Voice telefooncentrale van Tele2. Het voordeel van deze Cloud telefooncentrale is, dat u niet hoeft te investeren in een dure telefooncentrale op kantoor, maar gewoon maandelijks een vast bedrag betaalt, erg handig dus. Bovendien scheelt dat weer ruimte op kantoor, u heeft immers geen last meer van een wirwar van kabels door het kantoor heen.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *